-->

Σάββατο 31 Μαΐου 2008

Πάρε κόσμε, είναι τσάμπα!

Hellenic Quest

Hellenic Quest λέγεται ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής που το CNN άρχισε να διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους.

Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του
Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας.

Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, o Πρόεδρος της
οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα
εκμάθησης της Ελληνικής, επειδή η κοινωνία μας χρειάζεται ένα εργαλείο που
θα της επιτρέψει ν' αναπτύξει τη δημιουργικότητά της, να εισαγάγει
καινούριες ιδέες και θα της προσφέρει γνώσεις περισσότερες απ' όσες ο
άνθρωπος μπορούσε ως τώρα να ανακαλύψει.

Με άλλα λόγια, πρόκειται για μιαν εκδήλωση της τάσης για επιστροφή του
παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων.

Άλλη συναφής εκδήλωση: Οι Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα
στελέχη να μάθουν Αρχαία Ελληνικά επειδή αυτά περιέχουν μια ξεχωριστή
σημασία για τους τομείς οργανώσεως και διαχειρίσεως επιχειρήσεων.

Σε αυτό το συμπέρασμα ήδη οδηγήθηκαν μετά από διαπιστώσεις Βρετανών ειδικών
ότι η Ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές
ικανότητες.

Γι' αυτό έχει μεγάλη αξία, όχι μόνο στην πληροφορική και στην υψηλή
τεχνολογία, αλλά και στον τομέα οργανώσεως και διοικήσεως ..

Αυτές οι ιδιότητες της Ελληνικής ώθησαν το Πανεπιστήμιο Ιρμάιν της
Καλιφόρνια να αναλάβει την αποθησαύριση του πλούτου της. Επικεφαλής του
προγράμματος τοποθετήθηκαν η γλωσσολόγος -Ελληνίστρια- Μακ Ντόναλι και οι
καθηγητές της ηλεκτρονικής Μπρούνερ και Πάκαρι.

Στον Η/Υ Ίμυκο αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της γλώσσας
μας όταν η Αγγλική έχει συνολικά 490.000 λέξεις και 300.000 τεχνικούς
όρους, δηλαδή σαν γλώσσα είναι μόλις το 1/100 της δικής μας. Στον Ίμυκο
ταξινομήθηκαν 8.000 συγγράμματα 4.000 αρχαίων Ελλήνων και το έργο
συνεχίζεται.

Μιλώντας γι' αυτό ο καθηγητής Μπρούνερ είπε: Σε όποιον απορεί γιατί τόσα
εκατομμύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής
απαντούμε: Μα πρόκειται για τη γλώσσα των προγόνων μας. Και η επαφή μας μ'
αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας .

Οι υπεύθυνοι του προγράμματος υπολογίζουν ότι οι ελληνικοί λεκτικοί τύποι
θα φθάσουν στα 90 εκατομμύρια, έναντι 9 εκατομμυρίων της λατινικής. Το
ενδιαφέρον για την Ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων
πληροφορικής και υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται
ως νοηματική γλώσσα μόνον την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις
χαρακτήρισαν σημειολογικές .

Νοηματική γλώσσα θεωρείται η γλώσσα στην οποία το σημαίνον, δηλαδή η λέξη,
και το σημαινόμενο, δηλαδή αυτό, που η λέξη εκφράζει (πράγμα, ιδέα,
κατάσταση), έχουν μεταξύ τους πρωτογενή σχέση. Ενώ σημειολογική είναι η
γλώσσα στην οποία αυθαιρέτως ορίζεται ότι το αμ πράγμα (σημαινόμενο)
εννοείται με το αμ (σημαίνον).

Με άλλα λόγια, η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη γλώσσα της οποίας οι λέξεις
έχουν πρωτογένεια, ενώ σε όλες τις άλλες, οι λέξεις είναι συμματικές,
σημαίνουν, δηλαδή, κάτι, απλώς επειδή έτσι 'συμφωνήθηκε' μεταξύ εκείνων που
την χρησιμοποιούν.

ΟΛΕΣ οι λέξεις στην Ελληνική ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ, π.χ. η λέξη ενθουσιασμός = εν-Θεώ,
γεωμετρία = γη +μετρώ, προφητεία = προ + φάω, άνθρωπος = ο άναρθρων (ο
αρθρώνων λόγο).

Έχουμε δηλαδή αιτιώδη σχέση μεταξύ λέξεως-πράγματος, πράγμα ανύπαρκτο στις
άλλες γλώσσες. Τα πιο τέλεια προγράμματα Ίμυκος , Γνώσεις και Νεύτων
αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της Ελληνικής σε ολοκληρώματα και σε
τέλεια σχήματα παραστατικής, πράγμα που αδυνατούν να κάνουν για τις άλλες
γλώσσες.

Και τούτο επειδή η Ελληνική έχει μαθηματική δομή που επιτρέπει την αρμονική
γεωμετρική τους απεικόνιση.


Ιδιαιτέρως χρήσιμα είναι τα ελληνικά προσφύματα ΟΠΩΣ : τηλέ , λάνδη
=...LAND, ΓΕΩ...,νάνο, μίκρο, μέγα, σκοπό....ισμός, ΗΛΕΚΤΡΟ...., κυκλο....,
ΦΩΝΟ...., ΜΑΚΡΟ...., ΜΙΚΡΟ...., ΔΙΣΚΟ...., ΓΡΑΦΟ..., ΓΡΑΜΜΑ..., ΣΥΝ...,
ΣΥΜ..., κ.λπ..

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ C D = COMPACT DISK = ΣΥΜΠΑΚΤΩΜΕΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θεωρούν την Ελληνική γλώσσα «μη οριακή», δηλαδή
ότι μόνο σ' αυτή δεν υπάρχουν όρια και γι' αυτό είναι αναγκαία στις νέες
επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρονική, η Κυβερνητική και άλλες.

Αυτές οι επιστήμες μόνο στην Ελληνική γλώσσα βρίσκουν τις νοητικές
εκφράσεις που χρειάζονται, χωρίς τις οποίες η επιστημονική σκέψη αδυνατεί
να προχωρήσει.

Γι' αυτούς τους λόγους οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η
Ελληνική ως η επίσημη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι το να μιλά κανείς για
Ενωμένη Ευρώπη χωρίς την Ελληνική είναι σα να μιλά σε έναν τυφλό για
χρώματα.

Τρίτη 13 Μαΐου 2008

Το Παγκόσμιο Τηλεσκόπιο της Microsoft κοιτά παντού στο Σύμπαν

Η δωρεάν διαδικτυακή υπηρεσία WorldWide Telescope που παρουσίασε η Microsoft επιτρέπει στο κοινό να εξερευνήσει γαλαξίες, άστρα, μακρινά πλανητικά συστήματα και άλλους προορισμούς στο γνωστό Σύμπαν.
Το εικονικό «Παγκόσμιο Τηλεσκόπιο» είναι ένα αυτόνομο πρόγραμμα που συνδέεται στο Διαδίκτυο και δίνει πρόσβαση σε 12 Terabyte δεδομένων που έχουν συγκεντρωθεί για το διάστημα.
Ο τεράστιος όγκος πληροφορίας, το ισοδύναμο 2,6 δισεκατομμυρίων σελίδων κειμένου, προέρχονται από τα διαστημικά τηλεσκόπια Hubble, Spitzer και Chandra, από το πρόγραμμα χαρτογράφησης του ουρανού Sloan Digital Sky Survey και από άλλες πηγές.
Οι χρήστες μπορούν να διαλέγουν σε ποιο μήκος κύματος κοιτούν το Σύμπαν και, εκτός από τις έτοιμες ξεναγήσεις, μπορούν να σχεδιάζουν και να αποθηκεύουν τις δικές τους διαδρομές.
«Το WorldWide Telescope είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να εξερευνά το Σύμπαν» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της Microsoft Μπιλ Γκέιτς.
Μια αντίστοιχη υπηρεσία για εικονικές περιηγήσεις στο Διάστημα είναι το Google Sky, το οποίο τρέχει είτε μέσα από το Google Earth είτε από τη δική του ιστοσελίδα.

Βρες τον αγαπημένο σου προορισμό!

Δευτέρα 12 Μαΐου 2008

Δεδομένα σε σκληρό δίσκο επέζησαν της συντριβής του Columbia


Ερευνητές της NASA δημοσίευσαν επιστημονική εργασία βασισμένη σε δεδομένα που ανακτήθηκαν από έναν λιωμένο σκληρό δίσκο του διαστημικού λεωφορείου Columbia, το οποίο διαλύθηκε πάνω από το Τέξας το Φεβρουάριο του 2003.

«Όταν το παραλάβαμε, ήταν δύο φέτες μετάλλου κολημμένες μεταξύ τους. Δεν μπορούσαμε καν να καταλάβουμε αν ήταν σκληρός δίσκος. Ήταν καμένο και οι άκρες είχαν λιώσει» σχολιάζει ο Τζον Έντουαρντς, ειδικός στην ανάκτηση δεδομένων στην εταιρεία Kroll Ontrack, έξω από τη Μινεάπολις.

Αν και στο παρελθόν είχε ανακτήσει δεδομένα από υπολογιστές που καταστράφηκαν σε πλημμύρες και φωτιές, ή πετάχτηκαν στη λίμνη, ο Έντουαρντς ήταν αρχικά απαισιόδοξος για τον δίσκο του Columbia, τον οποίο παρέλαβε έξι μήνες μετά το δυστύχημα.

Ο σκληρός δίσκος περιείχε δεδομένα από ένα πείραμα που είχε πραγματοποιηθεί κατά την μοιραία αποστολή του Columbia για τις ιδιότητες του υγροποιημένου αερίου ξένου.

Την 1η Φεβρουαρίου 2003 το διαστημικό λεωφορείο διαλύθηκε κατά την επανείσοδό του στην ατμόσφαιρα, σε ύψος πολλών χιλιομέτρων, λόγω ενός ρήγματος που είχε δημιουργηθεί κατά την εκτόξευση δύο εβδομάδες νωρίτερα.

Ο δίσκος των 3409 Megabyte βρέθηκε ανάμεσα στα συντρίμια που είχαν διασκορπιστεί σε μια τεράστια έκταση της πολιτείας του Τέξας. Όχι μόνο είχε διαλυθεί το περίβλημά του, είχε λιώσει και η σφραγίδα που κρατά τη σκόνη μακριά από τη μαγνητική επιφάνεια του δίσκου.

Ευτυχώς, στο εσωτερικό της συσκευής οι μεταλλικές πλάκες στις οποίες αποθηκεύονται τα δεδομένα δεν είχαν παραμορφωθεί. Υπήρχαν πάνω τους τρύπες και γραντζουνιές, όχι όμως πάνω στα σημεία όπου υπήρχαν αποθηκευμένες πληροφορίες.

Δύο άλλες ευτυχείς συμπτώσεις ήταν ότι ο δίσκος ήταν μόνο μισογεμάτος, και βρισκόταν σε έναν υπολογιστή που έτρεχε το απαρχαιωμένο λειτουργικό σύστημα DOS, το οποίο δεν διασκορπίζει τα δεδομένα σε όλη την επιφάνεια του δίσκου.

Όταν οι πλάκες «μεταμοσχεύθηκαν» σε καινούργιους σκληρούς δίσκους, ο Έντουαρντς κατάφερε να ανακτήσει το 99% των δεδομένων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας που βασίστηκε στα δεδομένα δημοσιεύτηκαν τον Απρίλιο στην επιθεώρηση Physical Review E.

Διαβάζουν πολύ τα Ελληνόπουλα αλλά...

Τρεις φορές έχουν αλλάξει τα βιβλία της Φυσικής στην εκπαίδευση την τελευταία δεκαετία στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά η χώρα μας είναι ουραγός στο διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης μαθητών PISA (Πίζα), μολονότι τα Ελληνόπουλα διαβάζουν τρεις φορές περισσότερο από παιδιά άλλων χωρών, αναφέρει σε άρθρο της η Ελευθεροτυπία (8/5/2008)

Τα στοιχεία πρόκειται ν' ανακοινωθούν επίσημα στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, που αρχίζει στον Πύργο της Παιδαγωγικής, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

«Το σημαντικό είναι τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία. Είναι γεγονός ότι σ' αυτά η χώρα μας δεν τα πάει καλά», λέει ο καθηγητής του Παιδαγωγικού, Παναγιώτης Κουμαράς.

Το PISA (Πίζα) είναι ένα διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης μαθητών μέχρι 15 χρόνων, όπου οι ειδικοί διαπιστώνουν αν τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν τις γνώσεις από το σχολείο στην καθημερινή πρακτική. «Συμμετέχουν περίπου 50 χώρες κι εμείς είμαστε συνήθως στις τελευταίες θέσεις, παρ' ότι τα παιδιά στην Ελλάδα φαίνεται να διαβάζουν τρεις φορές περισσότερο από τους συνομηλίκους τους στη Φινλανδία», τονίζει ο καθηγητής. «Φταίει ο προσανατολισμός των βιβλίων και των προγραμμάτων που είναι γραμμένα για μικρούς Αϊνστάιν! Στην 5η Δημοτικού, για παράδειγμα, μπορεί να ανταποκριθεί μόνο ένα 5% των παιδιών. Τα διδάσκουμε παπαγαλία λοιπόν, προτρέποντάς τα να μαθαίνουν τον κανόνα απ' έξω...».